Przyjmowanie wniosków o dodatek węglowy
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Targu informuje, że od dnia 17 sierpnia 2022 r. wnioski o dodatek węglowy można będzie pobrać:
- w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Bulwarowa 9, od poniedziałku do piątku w godzinach pracy GOPS
- ze strony internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – wzór do pobrania poniżej
Wnioski o dodatek węglowy można składać:
- w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Bulwarowa 9, od poniedziałku do piątku w godzinach pracy GOPS,
- wrzucając do urny podawczej na wnioski o dodatek węglowy w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (przedsionek),
- za pomocą poczty tradycyjnej,
- za
pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5
ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz. U. z 2020 r. poz. 344): ePUAP oraz przesłane drogą e-mailową na adres e-mail: gops@ugnowytarg.pl
UWAGA!
W
przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pomocą
środków komunikacji elektronicznej tj. e-mailem lub za pośrednictwem
ePUAP, wniosek ten musi zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniony z wykorzystaniem profilu zaufanego.
W celu usprawnienia pracy i obsługi wnioskodawców, przyjmowane będą wyłącznie kompletne wnioski – zwracamy się z prośbą o samodzielne wypełnienie wniosku.
Przy składaniu wniosku prosimy podać numer konta bankowego, co przyśpieszy wypłatę świadczenia.
Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest:
- kocioł na paliwo stałe,
- kominek,
- koza,
- ogrzewacz powietrza,
- trzon kuchenny,
- piecokuchnia,
- kuchnia węglowa lub
- piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków,
o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o
wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji
emisyjności budynków
Przez gospodarstwo domowe rozumie się:
- osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo
- osobę
fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w
faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące
(gospodarstwo domowe wieloosobowe).
Przez paliwa stałe rozumie się:
- węgiel kamienny,
- brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.
W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r.
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Dodatek węglowy wypłaca się w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.
Przyznanie przez wójta, burmistrza albo prezydenta miasta dodatku węglowego nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania dodatku węglowego, uchylenie oraz rozstrzygnięcie w
sprawie nienależnie pobranego dodatku węglowego wymagają wydania
decyzji.
Wójt, burmistrz albo prezydent miasta przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku węglowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, o ile wnioskodawca
wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku
węglowego. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty
elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego, wójt, burmistrz
albo prezydent miasta, odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje
go o możliwości osobistego odebrania od tego organu informacji o
przyznaniu dodatku węglowego.
Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku węglowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek.
Dodatkowe informacje pod numerami telefonów:
18 26 14 100 lub 18 26 14110, 18 26 14 113